9. novembra 2017

Čo je to vlastne dentálna hygiena?

Dentálna hygiena je účinná liečebno-preventívna metóda modernej stomatológie, ktorá vedie k zachovaniu vlastných zubov v ústach po celý život. Zabraňuje vzniku ochorení na tkanivách dutiny ústnej a má výrazný vplyv na celkové zdravie.

Dnes je už vedecky dokázané, že prevencia je najlepší a najúčinnejší liek na liečbu ochorení.

Dentálnou hygienou zabezpečujeme najvyššiu kvalitu starostlivosti o orálne zdravie a výrazne znižujeme riziko vzniku závažných systémových ochorení celkového organizmu.

Jej cieľom je zabrániť poškodeniu tvrdých zubných tkanív – vzniku kazuzabrániť vzniku zápalu na tkanivách závesného aparátu zubov (parodonte) – zápalu ďasien (gingivitíde), zápalu parodontu (parodontitíde) a udržať terapeutický výsledok po liečbe tvrdých a mäkkých tkanív.

Najčastejšou príčinou vzniku chorôb tvrdých a mäkkých zubných tkanív je povlak. Je príčinou vzniku zubného kazu a zápalových ochorení celého závesného aparátu zubov. V povlaku sa ukladajú baktérie a pri nedostatočnom odstraňovaní povlaku sa baktérie v povlaku hromadia a môžu vyvolať zápalové ochorenie ďasien a zubné kazy.

Trendom dnešnej doby je pravidelná návšteva dentálnej hygieny, ktorej cieľom je vytvoriť predpoklady na to, aby sme mohli vykonávať zubnú hygienu sami doma, predože dentálnu hygienu vykonávame každý deň!

Podobné články

27. mája 2020
25. apríla 2020
14. apríla 2020